Back again..

Jag kom hit för några timmar sedan.
Behövde koppla av, ta ett bad och äta lite.
Var helt slut förut men hr börjat piggna till lite nu i alla fall.
Tar ett djupt andetag

Som sagt vi åkte ner med flyttbilen på fredagen.
Fast först så var vi på IKea och fixade en skiva som är
cirkus 2 meter som vi ska ha här inne. Där ska datorna vara
sedan. Kan nog ta en bild när den har kommit upp, vilket den
inte har just nu ännu.
Lägenheten är i alla fall full med en massa prylar så det är
en hel del kvar som ska fixas men det är i alla fall på plats.
När vi kom fram så sov Carina i lägenheten och jag
cyklade iväg till Tim och sov där.

Dagen efter så drog jag iväg till lägenheten och vi
började fixa och fixa och fixa. Jösses det tog tid
innan man såg någon förändring om man säger så.
Sedan fick vi hjälp av Tim och hans kompis Joel
och vi bar ut en massa saker till flyttbilen då. Den blev full!
I flera timmar höll vi på. Dessutom så hade vi en massa saker
vi skulle slänga och när vi åkte till återvinningsstället så kom vi
dit försent! Vi kom 10 över 3 och dem stänge 15.00!
Jag och Tim försökte övertala dem men det fick inte!
Just då var vi otroligt stressade allihopa, vad skulle vi göra med alla grejer!?
Men som tur var så drog vi till Myrorna och de ville ha allt. Dem hade öppet
lite längre just på lördagen annars hade det varit försent det också.
Snacka om tur!  Vi åt också på Svampen : Ett grillställe där vi åt kebabtallrik
Det var Ooootroligt gott det! När min lägenhet var tom så drog vi
till Rynninge och vi fixade lite lite smått i Tims lägenhet men vi orkade
knappt göra något. Vi var så trötta.. Carina sov över hos Tim och jag
och Tim fick trängas i 80 sängen. Usch! Det var allt sista natten som var nyss.
(Den har vi fått trängas i länge! Tur att vi har 160 sängen här.. )
Men jag sov inte alls bra natten mellan lördagen till söndagen.
Jag var trött men ändå inte och rummet var kokhett. Jag kände
att jag inte kunde slappna av riktigt.

På söndagen, alltså igår då. Så fick vi upp runt 8 och jag var i stort sätt
nästan död. Ville så gärna ligga kvar och faktiskt ha sängen för mig själv.
Men det var bara att gå upp. Tim drog iväg vid 10 för han skulle på
utflykt med boendet ( varje år så åker dem alltid iväg och gör något.
så var det när jag bodde där också) Som tur var så var det strååålande sol!
Jag och Carina var i alla fall kvar och fixade och donade i hans lägenhet.
Ytterligare en lägenhet fast inte lika stor då och han har inte alls
lika mycket saker. Som tur är så dem saker som han har som faktiskt väger
skitmycket är ju bara basmöblerna och dem skulle ju vara kvar..
Men vi tog med så mycket av Tims saker som det gick och det var ganska mycket det med.
Så nu är hans lägenhet ganska så tom. Ekar mer än det gjorde förut!
När vi var klara där så åkte jag och Carina till Statoil där vi tog något
att äta, frukosten bestod av frensh hot dog och coca cola. Snacka om frukost va?
Sedan körde Carina mig till min lägenhet där vi sa hej då och hon drog tillbaka
till Stockholm. Jag skulle städa min lägenhet, skrura golv och fixa lite.
Det tog mig runt 4 timmar sedan drog jag till Tims lägenhet,
kom på att det var mors dag tack vare reklam på stan så ringde snabbt som ögat
och grattade ( jag hade snackat med morsan samma dag men tänkte inte alls på det då)

Jag: Du mamma, jag har glömt något?
Mamma : vad då?
Jag:   JAG GLÖMDE ATT GRATTA DIG.
GRATTIS PÅ MORS DAG! Varför sa du inget ??
Mamma: Jag tänkte att du skulle komma på det själv?
Jag : Tur att jag väl gjorde det.

Sådant får man inte glömma! Skäms Malin för att du nästan gjorde det? !! :P

Men i alla fall, när jag kommit till Tims lägenhet så var han förstås inte där
så jag fixade och donade lite där. Men jösses vad jag var helt slut då.
Stack ner och köpte kebab med bröd och frossade i mig innan jag damsög för fullt.
Men efter någon timma så kom Tim och vi fixade hans fönster. Putsade då och han
höll i mig så att jag inte skulle trilla ur. Men efter ett tag märkte vi att det var smartare
att han gjorde det dära. På grund av hans längd. Snacka om vad blonda vi var
( Inte bara jag utan Tim också)

På kvällen sedan hyrde vi film Aliens in the attic något sådant hette den.
Det var med Ashley Tisdale från High school musical.
Ja, det var en "barnfilm" men det var ganska avslappnade att se
för det hade varit en Låååång dag. Efter det gick vi faktiskt och la
oss båda två.

I morse så orkade jag verkligen inte lämna sängen. Kom inte ihåg
när jag var så trött sist. Men Tim ville inte att vi skulle försöva oss.
Han hade skola så vi tog bussen och jag sa hej då till honom vi skolan.
Drog till min lägenhet och satt där någon timme. Sedan ringde
jag Tim för han skulle bara han en lektion på morgonen.
Jag ville att han skulle göra mig sällskap och han kom, efter någon
timme så kom han som skulle flytta in och besiktningsgubben och
det gick bra, hade dock missat något ställe vid spisen men inget mer.
Kändes konstigt att lämna över nycklar. Men skönt att det är klart!
Snacka om vilket HELG!!!!!

Tog tåget förut och sov nästan hela vägen hit till Stockholm.
Här är en massa grejer överallt men då kan man i alla fall
fixa saker och ting på plats.
I morgon ska jag jobba, bah! Men det går säkert bra.
Jösses vad mycket jag har skrivt. Men det känns i alla fall
bra att jag har fått skriva av mig.

Nu jag jag bara borsta tänderna, ringa Tim och sedan hoppa i säng!

Natti!
Kommentarer
Postat av: TinA

Det var mycket du skrev, ja, men det var intressant o lätt att läsa igenom. :)



Det var väldigt mycket du gjorde i helgen, verkligen! :O och tur att Myrorna ville ha allt.. handlade det om möbler o grejer? Tur att besiktningsmannen annars var nöjd.. nån fläck här eller där, glömmer nog alla skulle jag tro =)

2010-06-01 @ 09:46:03
URL: http://egoism.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0